PYTANIA I POMOC

Poniżej znajduje się lista najczęściej zadawanych pytań i najczęstszych wątpliwości. Jeśli jednak poniżej nie znajduje się rozwiązanie Twojego problemu - nie bój się spytać - zapraszamy do zakładki "Kontakt".

KALENDARZ MONITORINGU STAWÓW U MŁODYCH PSÓW

Dobrze zaplanowany monitoring rozwoju szczeniąt predysponowanych do dysplazji stawów biodrowych i łokciowych pozwala na podjęcie wczesnych działań chirurgicznych i zachowawczych, pozwalających Waszym pupilom na jak najdłuższe życie w komforcie i bezpieczeństwie.

Najlepiej rozpocząć monitoring już w czasie pierwszych szczepień.

Poniższy materiał przedstawia CO  i KIEDY zrobić:

JAK PRZYGOTOWAĆ ZWIERZĘ DO OPERACJI?

Przed planowanym zabiegiem operacyjnym warto wykonać niezbędne badania, takie jak: analiza morfologiczna i biochemiczna krwi, pozwalająca określić funkcjonowanie wątroby i nerek; badanie EKG i badanie Rtg klatki piersiowej.

ZALECENIA POZABIEGOWE

Po zabraniu zwierzęcia do domu należy zapewnić swojemu pupilowi jak najwięcej spokoju i ciepła, umieścić je w miejscu cichym, bez ostrego światła, przeciągów i niskich temperatur. W kolejnych dniach kluczowe będzie przestrzeganie przedstawionych dalej zaleceń.

GDZIE ZNAJDĘ OPINIE O CENTRUM?

Opinie o nas można znaleźć na naszym profilu w Google. Tam też można dodać własną, klikając w poniższy przycisk:

KIEDY PIERWSZA WIZYTA W LECZNICY?

Szczenię, kocię, mała fretka czy króliczek, obojętnie – zasada powinna być zawsze ta sama – zanim zaczniemy cieszyć się nowym pupilem, pozwólmy by zbadał je najpierw lekarz.

SZCZEPIENIA

Zgodnie z zasadą „lepiej zapobiegać niż leczyć”, pamiętaj o szczepieniu swojego pupila. Zwierzę około tydzień przed zaszczepieniem powinno zostać odrobaczone. Szczepimy tylko zwierzęta zdrowe.
Poniżej przedstawione zostały schematy szczepień profilaktycznych.

CZY KLESZCZE SĄ NIEBEZPIECZNE?

Kleszcze oprócz miejscowych odczynów skórnych widocznych gołym okiem, mogą być również wektorem wielu chorób, tak zwanych „odkleszczowych” np. Anaplazmozy, Babeszjozy, Boreliozy czy Erlichiozy. Wszystkie te choroby są bezpośrednim zagrożeniem życia dla naszych pupili.

Dysplazja stawów - czyli rozluźnienie  struktur stawowych, jest częstym problemem, z którym spotykamy się w praktyce. Problem dotyczy głównie zwierząt szybko rosnących, głównie ras dużych. Pierwsze oznaki, na które powinien zwrócić  uwagę właściciel, to sztywność po wstaniu, ustępująca po "rozchodzeniu się", a także niechęć do zabawy i biegania.

KAMIEŃ NAZĘBNY

Jest to efekt odkładania się soli mineralnych zawartych w ślinie (m.in. wapnia i fosforu) na powierzchni zęba. Efektem tego jest drażnienie błony śluzowej dziąsła sprzyjające powstawaniu stanu zapalnego i wtórnej infekcji bakteryjnej. Dochodzi do odsłonięcia szyjki zęba, jego rozchwiania i wypadnięcia.

JAK DBAĆ O STARSZE ZWIERZĘTA?

Zwierzę stare wcale nie znaczy zwierzę chore. Na większość procesów zachodzących w żywym organizmie nie mamy wpływu, procesy starzenia się różnych narządów i tkanek toczą się nieubłaganie. Z tym warto się pogodzić. Mamy jednak, jako świadomi opiekunowie, wpływ na tempo i kierunek tych zmian.

Pytania i pomoc: Źródła